Djuren & jag

Varning! Äckligt!


Om du är äckelmagad, sluta läs nu! 😀

Imorse när jag skulle gå till brevlådan för att hämta tidningen höll jag på att kliva på en mus utan huvud som Leon placerat på förstukvisten.

Jag tog på mig vantar och plockade upp musen med svansen först i en bajspåse. Nu ligger den i soptunnan.

När vi senare skulle gå ut med hundarna upptäckte mannen att det låg några slemmiga små delar på mattan utanför dörren. Eftersom bara huvudet var borta från muskroppen, så konstaterade vi att delarna måste komma inifrån musens huvud.

När jag försökte plocka upp hjärndelarna som låg på mattan schöjdes jag. Något grönt som såg ut som pesto ungefär, (hjärnsubstans?), ville inte riktigt följa med in i bajspåsen, så jag fick plocka flera gånger. Hade jag inte haft vantar på mig inuti bajspåsen, utan känt konturerna av äcklet mot fingertopparna, hade jag nog lagt en spya på bron.

En av dagens lärdomar: Leon tycker att huvudet är smarrigast.

För dig som inte fått nog av äckel idag, kolla här!

06 maj 2010 - Posted by | Leon, Vi

Inga kommentarer ännu.

Lämna en kommentar