Djuren & jag

Kamphund


Harley är en het kille. Igår fick hundarna varsitt oxben. Ayla låg mest och tittade på sitt och vaktade det. Harley kan ju aldrig vara still och Ayla blev mer och mer irriterad på honom när han spratt runt och ideligen närmade sig hennes godsak. Till slut ledsnade Ayla och anföll Harley. Jag var snabbt där för att sära på dem men det var lättare sagt än gjort. Harley hade fått tag i ett av Aylas öron och vägrade släppa. Jag lyckades inte bända upp käkarna på honom. Till slut lossnade den hårtest han fått tag i och jag la ner honom på sidan samtidigt som Teyla sa åt Ayla på skarpen att hon skulle lägga sig i korgen. Ingen blodspillan som tur var. Ayla är lite öm i örat vilket är förståeligt. Nu har jag byggt ett litet krypin till Ayla där hon får vara ifred och som även hindrar snabba attacker.

30 april 2016 Posted by | Ayla, Harley, Teyla | Lämna en kommentar